sobota, 15 kwietnia 2017

Pascha fit, dietetyczna - pyszna, zdrowa przyjemność


Jak dobrze wstać, skoro świt... hahaha. Może nie do końca z własnej woli, ale obudzona przez najmłodszego i bez szans na zmrużenie oka, postanowiłam czas spędzić aktywnie. Dlatego zrobiłam zdjęcia paschy, którą będę się zajadać w te święta, tak, tak pomimo diety. To będzie taki mój świąteczny cheat meal, ale żeby mnie wyrzuty sumienia nie powaliły całkowicie, poszukałam dietetycznej wersji paschy, oczywiście zdaję sobie sprawę, że tak całkiem odchudzić się tego nie da, ale jeśli może być zdrowsze, to dlaczego by nie spróbować.
Paschę zrobiłam wczoraj i dzisiaj mogłam już odrobinę spróbować i powiem Wam, że jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Może dla mojej mamy będzie zbyt mało słodka, bo dałam tam tylko 3 łyżki ksylitolu, ale dla mnie rewelacja. Czuć kwaskowatość sera, a smak bakalii nie jest utopiony w tonie cukru. Jest pysznie, gorąco Wam polecam. Dla tych, co paschy jeszcze nie robili, to napiszę, że robi się ją bardzo, bardzo prosto, a smakuje pysznie.
Przepis znalazłam na bardzo fajnym blogu Savory or Sweet, polecam!! Podaję oryginalny przepis i moje drobne zmiany.

Pascha fit / dietetyczna pascha

składniki:
  • 1 kg twarogu półtłustego
  • 5 ugotowanych na twardo żółtek
  • 150g oleju kokosowego
  • ziarenka z laski wanilii
  • 300g ulubionych orzechów, u mnie głównie to włoskie
  • 100g posiekanych suszonych moreli, dałam suszonych śliwek i daktyli
  • 50g suszonej żurawiny, mogą być rodzynki
  • 20g skórki pomarańczowej, nie dałam, bo nie lubię
  • 30ml rumu lub kilka kropel aromatu rumowego, pominęłam
  • naturalny słodzik do smaku: ksylitol, stewia lub erytrytol (dałam 3 łyżki ksylitolu)

wykonanie:

Twaróg zmielić 2-3 krotnie, ja zmieliłam blenderem do gładkości. Ugotowane żółtka ubić z olejem kokosowym na puszystą, gładką masę. Do twarogu dodać jajeczną masę, wanilię, wszystkie posiekane bakalie, rum lub aromat i dosłodzić do smaku.
Wszystko krótko zmiksować do połączenia składników.
Duże sito wyłożyć ręcznikiem kuchennym lub pieluchą tetrową i wyłożyć masę.
Mocno po dociskać, by masa była zbita, bez nadmiaru powietrza. Tak przygotowaną paschę nakryć talerzykiem, na którym ustawiać obciążenie (np. słoik z wodą lub karton mleka) i wstawić do lodówki na noc.
Następnego dnia paschę przełożyć na duży talerz i udekorować.
Paschę przechowywać w lodówce.

Smacznego!!

Brak komentarzy:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin